dimecres, 22 d’abril del 2020

Educació en valors. I avui ... Un de bruixes!


Alegria, por, tristesa, valentia, ràbia… Aquests són alguns dels sentiments i/o emocions que les persones tenim en el nostre dia a dia. Segur que estant a casa vostra hi haurà moments i situacions que us fan sentir bé i d’altres en els quals no us sentiu tan bé, oi? Doncs la tasca d’avui serà identificar emocions i sentiments!

En el vídeo, la protagonista se sent una mica sola i vol trobar algú amb qui compartir la seva vida.  Quina emoció creus que vol experimentar? 
Per trobar-lo farà servir la seva màgia i alguns encanteris i pocions dels llibres de la seva biblioteca.



🦊🦊 Pareu atenció al vídeo i penseu les preguntes que us proposem a continuació per fer una mica de reflexió

Cliqueu a sobre de: La bruixa. Esperem que us agradi.
                                                                     
                                                                              la bruixa

🦊🦊ARA NO HEU D'ESCRIURE RES; NOMÉS PENSAR, PARLAR I/O COMENTAR LES PREGUNTES AMB QUI VULGUEU. Igual que ho faríem a la classe.

Preguntes per a la Reflexió: 

1. 💡 Pensa en un fet i/o situació d’aquests últims dies en que t’ hagis sentit sol/sola. Quines emocions i/o sentiments vas tenir? Què vas fer?   
  
  💡 Per fer l’encanteri la bruixa necessita fer una poció màgica però es troba amb un entrebanc: li falta un ingredient. En comptes de desanimar-se, posa mans a l’obra i va a buscar-lo. T’ha passat alguna vegada això de tenir entrebancs? Com hauries reaccionat tu?

  💡 Quines emocions creus que sent la bruixa quan se li trenca l'escombra? La granota l'ajuda i ella es deixa ajudar. Quan tens problemes... tens algú que t'ajudi? Qui és? Et deixes ajudar?

   💡 T'ha agradat aquest final? Te l'esperaves? 



👀 I ara SÍ! La TASCA que haureu de fer és respondre  AQUESTES preguntes al blog:


* T'ha agradat la història?  
* Creus que la bruixa al final serà feliç? Per què? 

Intenteu respondre-les de forma entenedora i desenvolupant bé les respostes. I cuideu l'ortografia!




90 comentaris:

  1. Hola soc l'Ariadna!
    1. Sí m'ha agradat molt.
    2. si
    3. perque es fa amiga del ratoli

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ariadna, intenta desenvolupar una miqueta més les respostes, d'acord? Són massa breus!
      Puri

      Elimina
  2. 1-Si,perquè no m'he l'esperava tant xula.I tambe perquè m'ha agradat molt.
    2-Si,perquè té al ratolí i amb vell esta contenta.I també pot ser que torni el princep.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Carla!
      T'agraden les històries d'amor, oi?? 🤣 🤣
      Genial.
      Josefina

      Elimina
  3. No m'ha agradat molt la historia. Crec que la bruixa no será feliç perque s'ha marxat el home que ella havia creat. M'hagues agradat un altre final.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí és una història que acaba diferent. Però tu creus que la felicitat sempre depen de tenir un home al costat? Pensa-ho!
      Puri

      Elimina
  4. m'agradat molt la historia,es molt interesant.
    Crec que la bruixa sera feliç perque te animalets que l'estimen molt.
    Lucas A.

    ResponElimina
  5. La historia mha agradat molt, crec que si sera feliç, perque el ratoli la cuida i la ajuda i no esta sola. Molts petons. Leire.

    ResponElimina
  6. Si m'ha agradat bastant.
    Si ho crec perquè te el seu ratolí i sempre el podrà visitar

    ResponElimina
  7. Hola Puri,
    Aqui estan les meves respostes.
    * Si
    * Si.
    * Perque te el ratolí que l'estima.
    Jo crec que estan be, pero no ho se.
    Molts petons i abraçades.
    Bet Ambros.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Has de desenvolupar més les respostes, Bet! Són massa breus!
      Puri

      Elimina
  8. 1: sí.
    2: Sí per qué te el seu amic ratoli.

    M'ha agradat molt la historia de la BruixaJosefina i Puri.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Mar!
      Jo també crec que serà molt feliç.
      Ull! El per què només va separat quan fem una pregunta, d'acord?
      Bona feina.
      Josefina

      Elimina
  9. M'ha h agradat la història.
    I la bruixa serà feliç perquè s' ha fet amiga del ratolí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Sara. Segur que ho seran perquè la bruixa l'ha descobert; ja vivien junts però ni s'havia fixat.
      Puri

      Elimina
  10. 1-Si que m'ha agradat aquesta historia perque m'ha donat dos lliçons que son: que encara que no tingui un princep,lo important es tenir un amic que t'estimi i que a pessar de tenir molts obstacles no s'ha donat per vençuda.

    2-Si,que crec que al final sera feliç perquè ha trobat un amic que li estimarà sempre.





    ResponElimina
    Respostes
    1. M'han encantat les teves respostes. Perfectament pensades i justificades. Així s'havien de fer!
      Perfecte, Carla!
      Puri

      Elimina
  11. M'ha agradat la historia perque el final es diferent. Crec que la bruixa es feliç perque el ratoli li va donar un troset de formatge i li va fer companyia.
    Nil.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nil, ho has fet genial! Amb frases llargues, ben desenvolupades i sense faltes (només els accents), perfecte!
      Molts petons.
      Josefina

      Elimina
  12. Hola Josefina,sóc la Paula Viñas i la historia m’ha agradat molt.I...si crec que la bruixa será feliç.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Paula!
      Segur que serà feliç, jo també ho crec però, t'has oblidat de dir per què ho creus!. Quin "despiste"!!!
      Josefina

      Elimina
  13. Hola Josefina ho he tornat a fer perquè abans ho he fet massa rapid.
    1-Si,m'ha agradat molt ja que no m'he l'esperava tant divertida i tant graciosa .

    2-Si,perquè té al ratolí i amb ell esta molt contenta perquè li fa companyia i l'ajuda a fer les coses.I es porten molt bé entre tots dos.Peró una mica trista perquè pot ser que no torni a veure la granota.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Abans ho havies fet bé però ara està perfecte!
      La propera vegada no vulguis anar tant ràpida, revisa bé les respostes i així no hauràs de fer dos comentaris, ok?
      Genial!
      Josefina

      Elimina
  14. Hola Puri,

    La historia m´ha agradat molt i crec que la bruixa sera molt feliç.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que serà feliç, jo també ho crec. Però t'has oblidat de dir per què ho creus. Perquè..... Ai, ai, aiiiii!
      Puri

      Elimina
  15. M'ha agradat la historia. Jo crec que es feliç. Perque al final es far molt amic del ratoli.

    Anna Montes.

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Anna, jo també ho crec.
      Però revisa el teu comentari: "Perquè al final es far molt amic..."??? Anna, aquesta frase està malament; Està en masculí i la bruixa és una dona, femení. T'adones? Revisa- ho abans de publicar el comentari. D'acord?
      Puri

      Elimina
  16. Hola m'ha agradat l'historia crec que la bruixa sera feliç perque te al ratoli com amic.
    Adeu.

    Hugo R.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, però massa breu, Hugo! Tu sempre "al grano"!
      Puri

      Elimina
  17. Hola! Sóc la Laia N. M'ha agradat molt perquè la bruixa acaba feliç i al final es queda amb el que l'estima de veritat, el ratolí.
    ADÉU

    ResponElimina
    Respostes
    1. Genial, Laia!
      Jo també ho crec. Has fet una molt bona feina.
      Josefina

      Elimina
  18. Hola Josefina la historia m'ha agradat bastant i es interesant. crec que la bruixa sera felic per que el ratoli l'esta fent companyia tota l'estona.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Luís!
      Has fet una molt bona feina. Només recordar-te que després de punt comencem amb majúscula i que el "per què" només va separat quan preguntem, ok?
      Bona feina.
      Josefina

      Elimina
  19. M'ha agradat una miqueta, crec que al final sera feliç perque es queda amb el ratolí. Jordi.

    ResponElimina
  20. Hola Puri a qui tens les meves respostes.

    T´ a agradat la historia ?Si.

    Creus que la bruixa al final sera feliç?Si. Perque el ratoli veu que esta trista i li dona un tros de formatge i la bruixa es ba alegrar.I jo crec que es van enamorar perque el ratoli ha estat amb ella desde principi.

    Gisela.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Genial, Gisela! A tu t'agraden les històries d'amor, eh? Ja, ja!
      Puri

      Elimina
  21. Hola Josefina,
    La història no m'ha agradat molt, perquè no m'agraden les bruixes. Imaginaba que alguna cosa li sortiria malament, i si que crec que serà feliç perquè al final es dona conte de que té algú al costat que l'estima, perquè el ratolí li dona un troç de formatge, que és el seu menjar preferit.

    Abraçades 😙😙🤩

    ResponElimina
    Respostes
    1. Genial, Jan!
      Ja saps que totes les opinions són benvingudes.
      Has desenvolupat molt bé les respostes, només comentar-te que "imaginaba" acaba en "ava", d'acord?
      Ho has fet súper bé!
      Josefina

      Elimina
  22. Respostes
    1. Jo també ho crec, Ona però, t'ha agradat? No has desenvolupat gaire la respostes. La propera vegada un xic millor, d'acord?I revisa les faltes!!!
      Tu pots, ànims!
      Josefina

      Elimina
  23. Hola Josefina,

    la historia ma agradat. i crec que si, que la bruixa la final serà feliç perquè s'adonarà que amb el ratolí poden ser bons amics. la historia mha ajudat a veure que no t'has de sentir sol.i a vegades qui menys tu esperes es un amic que tajuda i et fa companyia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'ha encantat la teva resposta. Perfectament pensada i justificada. Així s'havia de fer!
      Però, ull! Recorda de començar amb majúscula, ok?
      Genial, Martí.
      Josefina

      Elimina
  24. M´ha agradat la historia. La bruixa sera feliç perque te la companyia del ratoli.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, però massa breu, Éric! Tu sempre "al grano"!
      Puri

      Elimina
  25. Hola Josefina aqui tens la meva resposta
    m´aradat molt la historia
    si crec que la bruixa sera feliç,perque li fara companyia el ratoli.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé les teves respostes. Curtes però clares i entenedores. Només recordar-te que comencem les frases amb majúscula i posem punt quan s'acaben, ok?
      Bona feina, Pau.
      Josefina

      Elimina
  26. Si m'ha agradat la història.
    Al final si sera feliç perque es queda amb el ratoli i ell li fa companyia i ella se'l estima molt.

    ResponElimina
  27. Hola sóc el Marc
    Si m'ha agradat molt la historia.
    Si crec que la bruixa será feliç. Parque s'enamora d'un ratoli

    ResponElimina
    Respostes
    1. Has fet una feina genial, Marc!
      Llàstima del "parque", ull la propera vegada, ok?
      Molt bé.
      Josefina

      Elimina
  28. L'història m´ha agradat molt!, la bruixa fa molta gràcia.
    El final esta xulo perquè la granota que es converteix en el noi guapo marxa amb el de la benzinera, això vol dir que l'amor no es pot fabricar.
    L'estima que es tenen el ratolí i la bruixa es molt maco i ella al final es molt feliç.


    Que guai Josefina

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'he quedat bocabadada!
      Has fet una feina genial, Paula!!!
      Segueix així!
      Josefina

      Elimina
  29. Hola Puri, 1)m' ha agradat perque el ratolí al final li dona un tros de formatge a la bruixa perque esta trista.
    2) Si perque te un amic.
    SALUTACIONS

    ResponElimina
  30. Hola Puri,
    M'ha agradat molt la història per que el ratolinet sempre perdia el formatge i el tenia com un tresor que al final comparteix amb la bruixa.
    Crec que al final es feliç per que la bruixa troba l'amor d'una altra manera.
    Atena Amate.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Has fet una bona reflexió, Atena! L'amor es pot tenir de diferents maneres. Molt bé!
      Puri

      Elimina
  31. Si m'ha agradat la historia. Crec que la bruixa al final sera feliç perque te una mascota que l'estima.
    Uriel

    ResponElimina
  32. Hola, m' ha agradat l' historia, crec que la bruixa sera feliç perque te al ratoli com amic.

    Hugo R.

    ResponElimina
  33. 1-Si, perque ho que buscava no era tan facil de trobar.
    2-Si,perque no es pot enamorar pero troba un box amic

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones respostes, curtes però clares i entenedores.
      Bona feina, Àlex!.
      Josefina

      Elimina
  34. Hola Puri,
    1-Si m'ha agradar perquè se lo torcen les coses i no es rendeix.
    2-Si perquè al final sembla que el ratoli s'ha fet amic de la bruixa.
    Salutacions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, jo crec que també. S'han descobert l'un a l'altre, tot i que ja vivien junts.
      Puri

      Elimina
  35. Hola Josefina ,
    1.La historia m’ ha agradat .
    2.Crec que la bruixa sera feliç perquè encara te el ratoli!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Genial, Hugo!
      Respostes clares i entenedores, sense faltes!!!!
      Molt bona feina.
      Josefina

      Elimina
  36. 1 M´ha gradat molt la historia.
    2 Si. Per que el ratoli sepre estara amb ella.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, Arnau, però una mica breus les respostes. Ah! I recorda que el PER QUÈ separat és només per a les PREGUNTES, i el PERQUÈ de les respostes, s'escriu junt!
      Puri

      Elimina
  37. HOLA!
    La història m'ha agradat perquè aprens que, encara que t'esforcis, a fer una cosa a vegades nonet surt i no cal desanimar-te.
    La bruixa serà feliç perquè estarà amb el ratolí que l'estima.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Genial, Jan! Has fet una bona reflexió i has arribat a una bona conclusió final. I les respostes molt bé desenvolupades i bé escrites. Veus que bé? Et felicito!
      Puri

      Elimina
  38. Ma agradat molt

    Si Sara Felice perquè es fa Felice amb el ratolir

    ResponElimina
    Respostes
    1. Enara, les respostes són correctes però...
      Has llegit el que has escrit? Ho has revisat?
      Saps com fer-ho. La propera vegada fixa-t'hi una mica més, d'acord?
      Petonets.
      Josefina

      Elimina
  39. Si ma agradat molt

    Si Sara Felice perquè es fa Felice amb el ratulir

    ResponElimina
  40. La historia m' ha agradat moltissim crec que si perque al final el ratoli és queda amb la bruixa.

    ResponElimina
  41. ami si que m'agradat i al final es ta felis perque el ratoli li dona un tros de fortmache

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones respostes, Àlex!
      Recorda't d'anar aplicant les normes ortogràfiques que ja saps, d'acord?
      Estàs treballant molt bé, segueix així.
      Josefina

      Elimina
  42. Soc la Martina
    M’agradat molt la historia pensó que serà Feliç porque el ratolí li ha Donat un troç de formatge.
    Pero a Puri.

    ResponElimina
  43. Jo també ho crec!
    Martina, quan escriguis revisa't l'ortografia i corregeix les faltes, d'acord? Així aniràs millorant!
    Un petó,
    Puri

    ResponElimina
  44. Jo crec que el Ratolí l'anima ja que li dona un troç de formatge. Per això serà feliç.

    ResponElimina
  45. Si m'ha agradat i creec que la Bruxa sera feli perque el ratoli l'estima i li ha donat el seu formatge.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Daniela però... què no has berenat? T'has menjat algunes lletres! De tota manera et felicito doncs a part d'alguns accents i les lletres menjades has aplicat bé les normes ortogràfiques.
      Petonets.
      Josefina

      Elimina
  46. Bona reflexió, Jan! Jo també ho crec!
    Puri

    ResponElimina
  47. Hola Josefina,
    M’ha agradat molt la historia crec que la bruixa si serà feliç perquès al final s’ha fet amiga del ratolí prquè li venia del cor no perquè li agues donat una opció.
    Petons
    Xavi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Genial, Xavi! Has fet una bona reflexió i has arribat a una bona conclusió final. Les respostes estan molt ben desenvolupades i ben escrites. Només t'has menjat una h. Felicitats.
      Petons
      Josefina

      Elimina